Primeres ensenyances

La meva primera escola la recordo amb molta estima.

Vaig començar cap als 5 anys i vaig assistir-hi fins els 14, fins que vaig acabar el batxillerat elemental.

Era un col·legi d’alumnat femení regentat per Dominiques, que entre elles parlaven francès. Recordo la seva obsessió perquè aprenguéssim l'idioma. Fins i tot els versos de Nadal eren en francès que apreníem de memòria, i de vegades no sabíem ni el que dèiem.

Recordo amb enyorança l'edifici, les escales, les classes, el pati, la capella... Anàvem uniformades, pujàvem les escales en fila, fregant les parets. Ens tractàvem de vostè i ens anomenaven de senyoreta més el cognom, a pesar de la nostra edat.

Ens preparaven per ser dones educades i bones mestresses de casa, no pas per pensar i ser independents.

Va ser una etapa feliç, vaig tenir amigues amb qui encara mantinc l'amistat.

Tot plegat una bona etapa.


Imatge de Pexels


Magda Sánchez
Estudiant de Llengua catalana i de Llengua anglesa

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars